האם אימת החכי"ם החרדים מונעת שילוב נשים במשכן הכנסת?

ישראל פריי 1 Comment on האם אימת החכי"ם החרדים מונעת שילוב נשים במשכן הכנסת?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבוע הבא, תועלה בכנסת הצעת חוק שתבקש לפסול מפלגות שאין בהן נשים מלהתמודד בבחירות לכנסת. ההצעה מבקשת להוסיף סעיף לחוק יסוד שייקבע כי "לעניין סעיף זה, יראו רשימת מועמדים שאין בה ייצוג לבני שני המינים כרשימה שיש במעשיה שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית".

ח"כ קסניה סבטלובה מסיעת "המחנה הציוני" שהגישה את הצעת החוק, חשפה היום כי נסיונותיה להשיג את תמיכתן של חכי"ם מהסיעות החילוניות, נתקל בסירוב מצידן, לטענתה בגלל שהן "חששו פן תכעסנה את המפלגות החרדיות".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חלקן של נשים בחברה הישראלית הוא 51%. חרף זאת יש רשימות לכנסת אשר מדירות נשים מרשימותיהן כך שברשימת המועמדים המוגשת לוועדת הבחירות המרכזית אין אפילו אישה אחת. מטרת הצעת חוק זו היא למנוע את השתתפותן של רשימות מועמדים שאין בהן נשים בכלל".

החכי"ת אמרה היום כי: "למרות ההתקדמות הניכרת שנעשתה בשנים האחרונות בתחום של שוויון הזדמנויות לנשים, המלאכה עדיין מרובה והאי הצדק משווע. סבורה אני שבכנסת ישראל אין מקום לאפליה של נשים שמהוות חמישים אחוז מכל אוכלוסיה, ולהדרתן מתחום החיים הציבוריים והפוליטיים. במקרה הזה השינוי צריך להתחיל למעלה וכך להשפיע על סדרי החיים. אי אפשר שבמקום מושבה של הדמוקרטיה הישראלית מפלגות אחדות לא תאפשרנה לנשים להתמודד ולהשפיע באישור של הכנסת עצמה. כולי תקווה שהחוק הזה יעבור ויטיב עם כל הנשים בכל המגזרים במדינת ישראל שהרי כל עוד נמשכת ההדרה והאפליה אי אפשר לדבר ולהשיג מטרות נעלות כמו שוויון וצדק חברתי".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    די לכפיה החילונית אחת ולתמיד צריך להבהיר להם שהם אלו שלא דמוקרטים ושכופים את דעתם עלנו הם אלה שכפו את התקשורת החרדית לעשות תוכניות של נשים אז באו ניצעק כולנו בקול גדול דדדדדדדדייייייייייייי אל תקפו את כפירתכם גם עלנו תנו לנו לחיות בשקט!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! זה פשוט נימאס בכל פעם לראות את זה ולשתוק!!!!!!!!!!!!!!